ads1

יום שישי, 27 ביולי 2012

כתבה מרתקת בכלכליסט שקשורה בין היתר לאיך זוכים אצלי בפרס?

נכון,הבטחתי לעצמי שהבלוג הזה יעסוק בחידות נטו,אבל כשקראתי את הכתבה הזאת בכלכליסט החלטתי לשתף אתכם פה,כי אני חושב שיש לה קשר גם למה שאנחנו עושים כאן.
נושא הכתבה הוא המשמעת העצמית.
גם לפותר חידות וכותב חידות דרושה משמעת עצמית עצומה,לי ככותב,לגשת יום יום למקלדת ולחבר כמה עשרות הגדרות הגיון ,גלגל חוזר ועוד חידות שאתם כבר מכירים,כמה קל להתרשל,להגיד היום לא אכתוב,מה כבר יקרה,במיוחד נוכח הכמות הקטנה של הפותרים כאן שבהחלט,איננה מוסיפה מוטיווציה,אבל אני אינני מוכן לוותר לעצמי,ובדיוק כפי שאני עוסק כל יום בספורט,ובדיוק כפי שאני מקפיד על תזונה הולמת,ועל נקיון הבית,ועל יציאה כל יום לעבודה כך אני נוהג גם ביחס לבלוג שלי,מתוך מחויבות עמוקה אליו ואליכם.
הכתבה מלווה  מחקר שבו ילדים הועמדו במבחן,בו בדקו מי לא יתפה לגעת במרשמלו לאורך זמן ומי כן יגע,ועקבו אחריהם לאורך שנים ואחר ביצועיהם,אותם ילדים שהיתה להם משמעת עצמית חזקה יותר ולא נגעו במרשמלו,בגיל מאוחר יותר גם הצליחו יותר בלימודיהם,בנו קריירות יציבות,חיו חיי משפחה שלמים יותר ובקיצור הצליחו יותר מאשר אלו שהתפתו לקחת את המרשמלו.
הכתבה גם מלווה פסלים חיים שנדרשים למשמעת עצמית עצומה כדי לעמוד שעות ללא ניע,והתגבר על אלף ואחת רצונות משניים בדרך למטרה,אלו שעומדים בה,מצליחים להרויח כסף רב.
ומה זה קשור אלינו,יש לי חבר שרואה כמה נקודות צברו כבר אחרים ואומר לי,אהה אין לי שום סיכוי,להגיע למעלה,תראה כמה נקודות הם כבר צברו,אבל איך נצברו הנקודות הללו,אך ורק בהתמדה,דרך כניסה יום יומית לבלוג,פתרון של חידות וצבירה איטית של נקודות על פני החודש,אותו חבר למרות שיש לו עיסוקים רבים ומגוונים,מתקשה מאוד גם בשמירה על משקל,אכן קשה מאוד להתמיד,אבל למתמידים,תמיד מחכה פרס בסוף הדרך,גם אם זה לא פרס כספי,הדרך עצמה היא פרס.
והקישור לכתבה המצויינת-http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3578224,00.html

תגובה 1:

  1. ללא ספק,נחישות ,התמדה ,ודבקות במטרה ,הן המתכון הנכון להצלחה ולהשגת היעד אליו שואפים אנו להגיע.

    השבמחק