ads1

יום שישי, 27 ביולי 2012

עזרה וסיוע לקוראי הבלוג

אני נשוי לרופאת שיניים והריי אתם כבר יודעים שמקצועי הוא גנן ועל כן אני מתבדח על כך שגם אני וגם היא עוסקים בעקירת שורשים.
בעיצה אחת עם אשתי החלטנו לתת כאן סיוע לשאלות גם בנושא שיניים וגם בנושא הגינון ולמי שיש שאלות שלא יהסס וישאל ואנחנו מבטיחים תשובה מהירה,אם אינכם רוצים שהתשובה תיחשף אנא השאירו טלפון או כתובת מייל ונחזור אליכם בהקדם.
מקווה שנהייה לעזר לכל המעוניין.

4 תגובות:

  1. היי אבי,
    את הגינה שלי הקמתי לבד, הגינה מכילה מספר עצי פרי. ביניהם עץ אפרסק ועץ משמש. הפירות שנתנו שני העצים הנ"ל היו מתוקים וטעימים אבל... 95% מהפירות היו עם תולעים! נאלצתי לזרוק כמעט את כל הפירות לפח. מה לעשות לקראת השנה הבאה (אגב, שמתי רשת סביב שני העצים אך כמו שאתה מבין זה לא עזר). אוטוטו גם יהיו לי פירות מעץ הרימון, האם אספיק למנוע את הטלת הביצים של הזבובים? שאלה אחרונה היא לגבי עץ הזית, יש המון זיתים על העץ אבל מידי יום יש נשירה לא קטנה של זיתים (לא בגלל שזה בבית משפחת "שלכת") ועד שיהיה אפשר לקטוף אותם (אוקטובר-נובמבר) נראה לי שהעץ יהיה כבר בלי זיתים, האם זו נשירה נורמלית? ואם לא, יש מה לעשות?

    תודה מראש

    יובל

    השבמחק
    תשובות
    1. אז ככה,יובל,היריעה חייבת להיות צפופה ביותר,כמו רשת של חלון ביתי לפחות,ואמורה לעטוף את העצים עד למטה,הרשת היא הפתרון המוצלח והיחידי שאני מכיר מול זבוב הפירות וזבוב ים תיכון,גם לגביי עץ הרימון,איך שמתחיל לצוץ הפרי יש לכסותו היטב,אם הרשת מתאימה אין סיכוי שהזבוב יחדור אותה,זה מה שעושים גם המגדלים עצמם,לגביי הזית,האם בתום הנשירה בשנה שעברה עדיין נותרה כמות לא מבוטלת של זיתים על העץ?בכל מקרה הזית מנפה חלק מאוכלוסיית הזיתים בעצמו,כדי להצליח ולהניב זיתים טובים יותר(אלו שנשארים)אבל כמובן שזה לא אמור להגיע לנשירה מוחלטת,מקווה שעניתי על שאלותייך

      מחק
    2. אבי תודה רבה

      הרשת אכן צפופה, קניתי אותה במיוחד למטרה הזאת, כנראה שלא שמתי אותה נכון ואולי גם מאוחר מידי, נראה בשנה הבאה. לגבי הזית, זאת השנה הראשונה שהוא נותן זיתים אז אני לא יודע איך הוא יתנהג, גם כאן אמתין ואראה.

      שוב, תודה רבה על התשובות.

      מחק
    3. אהה ,לא אמרת שזו השנה הראשונה שהוא מניב,זה בהחלט הגיוני אם כן שהוא מפיל את הפרי,כי הוא עדיין ,ככל הנראה,לא מספיק חזק,כדי לשמור עליו,יש להם שכל לעצים,אגב ,שלח לי כתובת מדוייקת,בבקשה,נוכח זכייתך הצפויה בפרס החודש.

      מחק